הסוף להשתקת דעות שמרניות? ג'ורדן פיטרסון משיק רשת חברתית חדשה

הסוף להשתקת דעות שמרניות? ג'ורדן פיטרסון משיק רשת חברתית חדשה

פרופ' ג'ורדן פיטרסון, האינטלקטואל הציבורי הפופולארי שהתפרסם לאחר שהביע את התנגדותו הפומבית לחוק פרוגרסיבי שעבר בקנדה שכופה שימוש בכינויי מגדר לפי הכינוי שאדם בוחר לעצמו, החליט להשיב מלחמה בצנזורה כלפי שמרנים ואנשי ימין. 

פיטרסון, מחבר רב-המכר '12 כללים לחיים' שחווה על בשרו לא מעט התעמרויות וצנזורה מצד הרשתות החברתיות, החליט להוביל הקמה של רשת חדשה כזו בעצמו: "הרעיון הוא ברגע שאתה נרשם לאתר ומעלה אליו תכנים אנחנו לא נוריד לך תכנים מהאתר כל עוד לא צווינו לעשות זאת על ידי הרשויות", הסביר פיטרסון בפודקאסט שלו.

כזכור, רק בחודש שעבר התפרסם כי התכתבות פנימית של עובדי גוגל דנה באפשרות לצמצם באופן יזום את החשיפה לתכנים של אנשי ימין ושמרנים כדוגמת פיטרסון, בן שפירו ואוניברסיטת פרייגר, שלדברי העובדים בגוגל מהווים "סוג של נאצים" בשל התכנים שהם מפיצים. 


ישבור את חומת הפוליטיקלי קורקט של הרשתות? ג'ורדן פיטרסון

גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מצא עצמו בהתנגשות ישירה מול מנהלי הרשתות אחרי פרסום של התכתבויות דוא"ל לפיהן בכירים בגוגל מחפשים דרכים "למנוע חזרה של מה שקרה עם טראמפ", כשהכוונה לזכייתו בבחירות ב-2016. לפי טראמפ, לא מדובר בהצהרות ריקות אלא במדיניות של קידום השמאל על חשבון מתחריו הרעיוניים והפוליטיים ברשתות: "הם פוגעים במכוון בתפוצה שלי מתוך מדיניות אנטי-שמרנית. הם מוטים לחלוטין לטובת המפלגה הדמוקרטית", אמר הנשיא והציע ש"אולי כדאי לתבוע אותם על כך".

הפלטפורמה החדשה, שפרטים אודותיה צפויים להתפרסם בהמשך החודש עם עלייתה הראשונית לאוויר, תיקרא 'Thinkspot' ולאור כמות העוקבים והמעריצים של פיטרסון, ניתן לשער כי רבים מהם יצטרפו אליה. פיטרסון עצמו אמר כי הוא חושב שהפלטפורמה "תוכל להוות בית ובמה לאנשים שהרשתות הקיימות בוחרות לצנזר". 
-----
לפני שתחליטו האם להצטרף לרשת החדשה של פיטרסון, אתם מוזמנים לקרוא את ספרו רב-המכר '12 כללים לחיים' בו הוא מסביר בין היתר את חשיבותה של אמירת האמת והפצתה למימוש של חיים בעלי משמעות.
 

הספר משתתף במבצע עכשיו באתר, לרכישה היכנסו >> http://bit.ly/Peterson12R

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר