"פיטרסון ושפירו נאצים" - הדליפה שהביכה את גוגל

"פיטרסון ושפירו נאצים" - הדליפה שהביכה את גוגל

במסמך פנימי שהועבר בין עובדי גוגל ודלף טענו: "הוצאת סלע מאיר מוציאה ספרים של נאצים. למשל פיטרסון ושפירו"

תכתובת דוא"ל שדלפה ממערכת הדיוור הפנימית של עובדי גוגל והגיעה לידי העיתונאי ג'יימס אוקיף חשפה כי בין בקבוצה בשם "שקיפות ואתיקה" במערכת הדיוור של החברה עברה הודעה המתייחסת למובילי דעה ימנים ושמרנים כאל נאצים, ומכנה את הפרסומים שלהם "שריקה במשרוקיות כלבים".

 המסמכים שנחשפו על ידי אוקיף, נוגעים להצעה שעניינה רצון להדיר ולצמצם את החשיפה לפרסומיהם של מובילי דעה שמרנים, ביניהם ג'ורדן פיטרסון, בן שפירו ואוניברסיטת פרייגר - זאת בטענה שאישים וגופים אלו הם "סוג של נאצים" - על ידי כך שהחומרים שלהם לא יקודמו ברשתות החיפוש וביוטיוב, גם אם יעמדו בכל הקריטריונים הרגילים של גוגל.

למה התכוונו שם בגוגל כשאמרו שהשמרנים "שורקים במשרוקיות כלבים"? האם אנשי גוגל ממשילים את קהל העוקבים השמרני והימני, האנשים שעוקבים אחרי פיטרסון, שפירו ופרייגר, לכלבים? ייתכן, אבל לא זו המטרה העיקרית בשימוש במשל הזה כאן. המטרה במשל, המדבר על אותו סוג משרוקיות שהצלילים שלהן לא נשמעים באזני בני אדם אלא רק באזניהם של הכלבים, היא לטעון שמסריהם של השמרנים הם מסרים נאציים ושהסיבה שלא ניתן למצוא שום דבר נאצי באמת במסרים האלה היא שרק "הכלבים השמרנים" מסוגלים לזהות אותם.

"כשמישהו קורא לך גזעני, סקסיסטי, בעל דעות קדומות, הומופוב, וכדומה משום שאתה לא מסכים איתו על מדיניות מיסוי או על נישואים חד־מיניים או על הפלות — זו בריונות", מסביר בן שפירו בספרון '11 כללים' שלו.
"כשמישהו עולב בך שאתה נאצי או פשיסטי משום שאתה לא מסכים איתו לגבי התחממות גלובלית או סגירת מוסדות ממשלה — זו בריונות. כשמישהו קורא לך אדם רע משום שהוא חולק על דעתך — הוא מפעיל כלפיך בריונות. הוא מטיל רפש בשמך הטוב בלי כל הצדקה. זה נבזי. ליתר דיוק, זה הופך אותו לנבזי."

הנבזיות של אותם העובדים בקבוצת "שקיפות ואתיקה" בגוגל היא שהובילה אותם לדמיין מסרים נאציים. הרי האג'נדה שלהם אומרת שהימנים הם נאצים. ואם אין אף מסר ממשי שתואם את האג'נדה הזו, כנראה שהוא נאמר בשפה שרק הכלבים הימנים מסוגלים להבין.

הנסיון הזה של חלק מעובדי גוגל להשתיק ולהחביא את התוכן השמרני, להכפיש את דוברי הימין ולהטיל דופי מוסרי באי-הסכמה עם האג'נדה הפרוגרסיבית מוכיח יותר מתמיד כמה צריך להפיץ עוד ועוד את הידע השמרני, כדי שאף אחד לא יוכל אף פעם להשתיק אותנו.

-------

הספרים של שפירו ופיטרסון זמינים באתר. לעיון בספרים שלנו לחצו על הקישור >>

http://bit.ly/SellaMeirStore

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר