המציאות הישראלית, לפידים בוערים וסיום קמפיין שיבולת: מכתב מהמו"ל

המציאות הישראלית, לפידים בוערים וסיום קמפיין שיבולת: מכתב מהמו"ל

קוראים יקרים, את המציאות הישראלית אי אפשר היה לכתוב כסדרת דרמה, היא פשוט מופרכת מדי.

ביום שני בלילה הסתיים קמפיין שיבולת. בבוקר יום שלישי הגיעו העותקים הראשונים של הפסיכולוגיה של הטוטליטריזם לסף דלתותיהם של ראשוני מנויי ספריית שיבולת. ספרו של מתיאס דסמט, מסביר מדוע הדמוקרטיות המערביות בנות זמננו פריכות הרבה יותר משאנו חושבים. מאפייני התקופה הופכים את הפיתוי הטוטליטרי לגדול מתמיד.


בצהריים הספיקו כמה קוראים לדפדף בדפי הספר, אחד אף כתב לי התרשמות חיובית מרמת התרגום ותהה כמה רלוונטי הספר למציאות הישראלית. לא הספקתי לנסח תשובה כשבאותו ערב מפגינים חמושים בלפידים, נופפו אותם מול פניהם של שוטרים המומים בניסיונם לפרוץ לבית ראש הממשלה. כאב לב ומצוקה גדולה, יד ביד עם חוסר פרספקטיבה היסטורית, איימו באותו ערב על שפיותה ויציבותה של המדינה.

מי שלא מכיר את ההיסטוריה נידון לחזור עליה

מפגינים עם לפידים הופיעו בתצוגת התכלית שארגן מוסוליני ב-1922, וזה עבד: האיום באלימות ושפיכות דמים במסגרת המצעד על רומא הביאו לו את השלטון והעלו את הפאשיזם האיטלקי. הפאשיזם הגרמני אימץ את הלפידים בתהלוכות שביקשו להטיל אימה על יריבים פוליטיים שאורגנו על ידי המפלגה הנאצית בשנות השלושים, ובתקופתנו הופיעו הלפידים בשרלוטסוויל ב-2017, במצעד של תנועות גזעניות ופאשיסטיות שהסתיים בשפיכות דמים.

בתקופות סוערות כמו זו, חשוב יותר מתמיד לקרוא ספרים, וזו כנראה הסיבה שקמפיין שיבולת השנה, השישי במספר, היה המוצלח ביותר מאז השנה השנייה של ספריית המנויים. במהלך החודש האחרון נוכחנו לדעת כי בעקבות האסון קוראי ואזרחי ישראל צמאים להקשר ולפרספקטיבה רעיונית חדשה בתקופה הסוערת והחשובה בה אנו חיים
הרשימה היום, שהורכבה מחדש מבקשת להיות רלוונטית לתקופת הבנייה המחודשת של השיח הישראלי. את סדרת הספרים הפולמוסים שהייתה אמורה לצאת ב-6 לאוקטובר, החלפנו בסדרת ספרים קלאסיים חדשים וישנים, שיאפשרו חזרה ליסודות, עיון מעמיק ואת רוחב היריעה הנדרש לעם שמבקש לחשוב ולדמיין מחדש את גורלו, ייעודו ומרחב האפשרויות הפרוש לפניו.

בימים אלו משלוחי הספרים הראשונים מגיעים אליכם


זוג הספרים הראשון כולל את הקלאסיקה של ההיסטוריון הדגול ויל דוראנט, שמספר במוחות הגדולים בהיסטוריה על התובנות שהגיע אליהם מעיון ביצירות הספרות, תולדות האישים וקורות האירועים החשובים בתולדות האנושות. לצידו תקבלו כאמור את הפסיכולוגיה של הטוטליטריות, המתאר את התהליך בו מאבדת חברה חופשית את שפיותה, ובעקבות כך גם את חירותה.



אם לא הספקתם להצטרף למנויי שיבולת במסגרת קמפיין ההשקה, אך אתם עדיין מעוניינים לעיין בספרי החודש של שיבולת, אל דאגה. תוכלו לרכוש אותם כבר כעת במכירה מוקדמת באתר סלע מאיר ולקבל אותם בחודש יוני הקרוב עם צאת המהדורה הנוספת.

שתהיה לכולנו קריאה נעימה ומעשירה,

בברכה

רותם סלע,

מו"ל שותף – ספריית שיבולת

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר