זה הספר שידיעות אחרונות ממליצים לכם לקרוא כדי להבין את הכיוון של הממשלה

זה הספר שידיעות אחרונות ממליצים לכם לקרוא כדי להבין את הכיוון של הממשלה

"הטקסט המכונן בהקשר הזה ראה אור ב-2017, הספר 'מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל' של ארז תדמור", כותב עינב שיף בידיעות אחרונות בנסיון להסביר לקוראיו את הבסיס הרעיוני לרפורמה שמוביל שר המשפטים יריב לוין.

הוא מצטט מספרו של תדמור את המשפט "מנחם בגין לא הביא מהפך אלא מפלה" וממשיך בהסבר משלו לקשר בין הספר ובין המציאות: "ב-2017 פורסם שראש הממשלה נתניהו המליץ לחברי הכנסת של הליכוד לקרוא את הספר כדי להבין את החזון שלו. תדמור אף שימש לאחר מכן כראש מטה ההסברה של הליכוד." לפי שיף, מתפקדי הליכוד הביעו בפריימריז האחרונים "תמיכה בתפיסת עולמו" של תדמור והוא מוסיף ומצטט דברים שאמר ד"ר גדי טאוב בעניין זה לאחר הבחירות האחרונות: "הספר של ארז הפך במידה מסוימת לתנ"ך של הימין כי הוא מסביר את מה שכולנו מרגישים".
"בחלוף חודשיים", הוא מוסיף, "נראה שמצביעי הימין לא סתם מקבלים ימין, אלא את הימין שתדמור, טאוב ואחרים ביקשו לעצב".

אמנם לא נראה שזה משמח אותו, אבל הכותב ללא ספק מבין שהספר "מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל" יצר שינוי משמעותי לא רק בשיחה הישראלית הציבורית, אלא גם במציאות עצמה. רוצים גם אתם להבין טוב יותר את הימין הנוכחי בכלל ואת הרפורמה שהוא מוביל בפרט? ספרו של תדמור, כפי שמוכיח טור הדעה הנ"ל בידיעות אחרונות, רלוונטי כיום יותר מאי פעם להבנה שכזו.


תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר