הארץ: ספרו של אייזנברג על מגילת אסתר הוא זרז למגיפה רוחנית מסוכנת

הארץ: ספרו של אייזנברג על מגילת אסתר הוא זרז למגיפה רוחנית מסוכנת

מתוך ביקורת הספר ככה יעשה ליהודי, הארץ 20.02.18: 
.
משהו רע מאוד קורה בישראל, לישראל. משתוללת כאן מגיפה רוחנית, שמתפשטת במהירות ופוגעת בעוד ועוד אנשים. הספר הזה מספק הצצה אל המחלה הזאת, אך לצערי הרב, לא די בקריאה בו כדי להתחסן מפניה. ההיפך הוא הנכון: מי שקורא בו עשוי להידבק במגיפה בעצמו.
.
בעיתון הארץ חוששים מאוד מהפרשנות החדשה שמספק מייקל אייזנברג למגילת אסתר בספרו ככה יעשה ליהודי. בביקורת ארוכה, מנסה קרוליה לנדסמן לקשור בין הפרשנות הציונית והאקטואלית שסיפק למגילה לטראמפ, סטיב בנון, ארז תדמור, נתניהו, סיפוח יהודה ושומרון ואפילו רצח רבין.
.

על מה המהומה? 

בספר ככה יעשה ליהודי, מציע אייזנברג פרשנות אקטואלית, חדשנית ורלוונטית מתמיד לסיפור מגילת אסתר. לטענת אייזנברג המגילה מציגה סיפור הצלה רק מעל פני השטח, בעוד מדובר למעשה בטרגדיה על יהודים שבחרו את ערכיה ועושרה של הגולה על פני הגשמת יעודם בעליה לארץ, בחירה שהובילה אותם בסופו של דבר להתבוללות ואובדן.
.
זווית הראיה הביקורתית הזו על בחירתם של יהודי שושן ופרס, אותם ניתן להקביל בקלות ליהודי ניו יורק וארה"ב של ימינו, לא נעלמה מעיניו של הכותב או של מחברת הביקורת. אלא שלנדסמן מפרשת את הכאב שמביע אייזנברג על אובדן של יהודים כה רבים להתבוללות, כהתקפה על זהות ישראלית או יהודית פלורליסטית.

ניתן לקרוא את הביקורת המלאה והמשונה באתר הארץ בכתובת הזו

תוכלו לשפוט בעצמכם באשר לטיעוניו של אייזנברג בספר הנפיץ ולרכוש אותו במבצע מיוחד ניתן ללחוץ כא 

תגיות  חדשות

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר