"הספר בשם החוק חושף לקורא הישראלי את ההבדל והדמיון בין מערכות המשפט בישראל וארה"ב" - ביקורת

"הספר בשם החוק חושף לקורא הישראלי את ההבדל והדמיון בין מערכות המשפט בישראל וארה"ב" - ביקורת

הספר 'בשם החוק' מסייע לקוראיו להבין את "כל הדמיון וכל ההבדל בין מערכות המשפט באמריקה ובישראל", כותב עו"ד זאב לב בביקורת הספר בעיתון מקור ראשון.

והוא מוסיף:
"כבר מתיאור קורות חייו של סקאליה אפשר להבחין בהבדל הגדול בין מערכת המשפט האמריקאית, ששופטים מתמנים אליה במינויים פוליטיים ביסודם, על ידי הנשיא והסנאט, ובין המערכת המוכרת לנו בישראל, שבה ועדה ממנה את השופטים. הבדל זה, כמו הבדלים רבים נוספים, מלווה את הקורא הישראלי לאורך הספר, ובמיוחד בפרקים שבהם עוסק סקאליה בהליכי המינוי עצמם.

סדרת המאמרים, המחולקים לפי נושאים ולאו דווקא לפי המועד או האירוע שבמסגרתו נכתבו, חושפת בפני הקוראים את שורש הוויכוח המתנהל בארה"ב מזה חצי מאה בדבר מעמדו ותפקידו של בית המשפט העליון, הדרך שבה עליו לפרש את החוקה ומתוך כך גם יחסו הראוי למחוקק, באופן שמהדהד את הוויכוח הדומה אך המאוד שונה, המתנהל בנושאים אלו במדינת ישראל."

הספר 'בשם החוק' חושף בצורה בהירה ומנומקת את עיקריה של התפיסה השמרנית במשפט ומלמד אותנו שהרצון להגביל את המערכת המשפטית מלהפוך לממשלת-על במקום הנבחרים איננו המצאה חדשה אלא אסכולה רצינית ומעמיקה במיוחד.

זהו ספר שהוא קריאת חובה לתומכים ברפורמה וכזו שמומלצת במיוחד גם למתנגדיה. זו גם הסיבה שיצאנו במבצע עם חבילה משפטית מיוחדת ב-99 ש"ח בלבד ובה ספרו של סקאליה לצד שני ספריו של עו"ד ח"כ שמחה רוטמן - 'מפלגת בג"ץ' והחדש 'למה שהעם יבחר את השופטים'.


אז אם אתם לא מסתפקים בסיקור התקשורתי הרעשני ורוצים להבין טוב בהרבה, השיגו את החבילה עכשיו!

**
לינק לביקורת המלאה באתר מקור ראשון: https://bit.ly/3x3UK4g 
תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר