"למרות שמדובר ברב מכר לא תמצאו אותו בחנויות": מו"ל ההוצאה במכתב על הספר החדש מאת אביגיל שרייר

"למרות שמדובר ברב מכר לא תמצאו אותו בחנויות": מו"ל ההוצאה במכתב על הספר החדש מאת אביגיל שרייר

"בשיחה הראשונה שלי עם אביגיל שרייר, מחברת נזק בלתי הפיך, ציינתי בפניה, שלפני הכל אני רואה אותה ככותבת ברת מזל. מעטים מאוד הכותבים שזוכים לכתוב יצירה מקורית. בעולם של קרוב לשמונה מיליארד איש, קשה מאוד להיות הכותב הראשון שמחבר יצירה פופולרית על נושא חשוב, שיש לו השפעה דרמטית על חייהם של מיליוני אנשים.



אלא שבמקרה של אביגיל לא מדובר במזל, אלא באומץ.
כשנשאלה על ידי פעילה טרנסית (שהגיע לאירוע בכדי לקיים שיח מכבד) מדוע נזק בלתי הפיך נכתב על ידה ולא על ידי רופא? היא ענתה כי המחיר שהיה משלם איש מקצוע על ספר כזה פשוט גבוה מדי. לדבריה, עבודתם של עיתונאים היא לחקור ולחשוף עוולות בעסקים, ברפואה ובממשל, הנותרות סמויות מהעין בשל שילוב של פחד של הנוגעים בדבר ו\או חשיבה עדרית.

קריאה בנזק בלתי הפיך מעלה כי התשובה של אביגיל לא מדויקת. רופאים העוסקים באי התאמה מגדרית אמנם לא כתבו ספרים שחשפו את אופנת הטרנסג'נדרים - כפי שעשתה אביגיל - אבל הם התראיינו, נחשפו, הצהירו הצהרות והתריעו כנגד הפיכה של לקות שולית בשם דיספוריה מגדרית (0.01% מהאוכלוסיה) לתופעה ויראלית שמשנה את מסלול חייהם של מאות אלפי נערות ונערים במערב.


בנזק בלתי הפיך אביגיל איננה מבקרת או שופטת טרנסג'נדרים בגירים (למעשה, היא מראיינת לא מעט מהם לספר), אלא מתריעה מפרוטוקול טיפולי חדש ואופנתי - העשוי לגרום לרבים מהקטינים הסובלים מבלבול מיני, לנזק בלתי הפיך.

אם בעבר נהגו המטפלים וההורים לחכות (Wait and see) לבגרות, לפני שיתערבו בבלבול מגדרי, הפרוטוקול הטיפולי כיום כולל אשרור, מתן טיפול תרופתי מעכב התפתחות (בלוקרים) לילדים בגיל הנעורים המוקדם, ולאחר מכן הורמונים, טוסטסטורון לנשים, אסטרוגן לגברים והתערבות כירורגית.



יש לציין כי המשמעות הרפואית ארוכת הטווח של מתן בלוקרים למתבגרות לא ידועה, ולמעשה לא אושרה מעולם לשימוש מבוקר על ידי ה-FDA. מדובר בניסוי, שהתוצאה הודאיות היחידות שלו הן כי ב-99% הנערה תעבור משימוש בבלוקרים להורמונים וטוסטסטרון שיובילו לעקרות בלתי הפיכה.


נכון לכתיבת שורות אלו שבדיה, נורווגיה, צרפת, בריטניה ו-18 מדינות באיחוד האמריקאי, עצרו או הטילו מגבלות משמעותיות על התאמה מינית לקטינים. משרד הבריאות השבדי שאפשר שימוש בבלוקרים כבר ב-2015, בטענה כי השימוש בהם בטוח, כמעט ואסר אותם לחלוטין בשנה האחרונה מאחר ועל פי הניסיון המצטבר נראה כי הסיכונים גדולים מדי.

בישראל לעומת זאת, אנו מצויים עדיין הרבה לפני ההתעוררת הכואבת - בתקופת ירח הדבש של הקהילה הרפואית והטיפולית עם הנושא.

ממש היום בעת כתיבת שורות אלו, יום שני 29/05/2023, צפוי להתקיים מפגש זום של פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי החינוכי, סביב חוזר מנכ"ל שפרסמה שרת החינוך לשעבר שאשא-ביטון. החוזר, הקרוי "קווים מנחים למתן תחושת מוגנות ומענה מיטיב לילדים ובני נוער להט"בים ולמשפחות הקשת".

מסמך "קווים מנחים" מעודד פסיכולוגים לנהל שיח מגדרי עם ילדים ונוער, ולראשונה אי פעם במסמך רשמי של המשרד, מאפשר לפסיכולוגים שחור על גבי לבן, להסתיר את תוצאות השיח הזה מההורים.


באירוע ההשקה אתמול, ציינה אביגיל בחיוך עגום, כי היא "באה מהעתיד" וכי ערעור האפוטרופסות ההורית על ידי הסתרת מידע הוא רק צעד ראשון. הצעד הבא לדבריה עשוי להיות הרחקת הורים שמונעים מילדיהם התאמה מגדרית. כמו באמריקה.

ישראל לא חייבת להיות אמריקה. במקרה הזה אנחנו בהחלט יכולים לאמץ את המודל השבדי. ראוי ללמוד מנסיונן העגום של מדינות המערב, ולמנוע מהאופנה המסוכנת להכות שורש ולפגוע בבריאותו הנפשית והגופנית של הדור הבא.
הדרך הטובה ביותר להמנע מגורל כזה זאת היא באמצעות דיון פתוח ומבוסס עובדות כמו זה שמנהלת אביגיל בין דפי ספרה, שזכה לתואר ספר השנה הן מה-Economist והן מהטיימס הלונדוני.


כל מי שרוצה להבין את העולם בו הוא חי מוזמן לקרוא את הספר. הורים שיקראו אותו יזכו לא רק להיות חלוצים ביצירה של שיח ישראלי סביב נושא חשוב, אלא ימצאו בספר עצות שעשויות לסייע להם להתמודד עם בלבול מיני בביתם, ולהגן על ילדיהם מנזק בלתי הפיך.

למרות שמדובר ברב מכר בינלאומי שמכר מאות אלפי עותקים, תתקשו להשיג את נזק בלתי הפיך בחנויות. תוכלו להצטרף ללמעלה מ-1,000 ישראלים שרכשו את הספר ישירות מאיתנו בקישור כאן למטה.

קריאה נעימה ופוקחת עיניים,
רותם."


תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר