5 עובדות על וינסטון צ'רצ'יל

5 עובדות על וינסטון צ'רצ'יל

מה אתם יודעים על האיש שהנהיג את העולם החופשי ב-5 השנים החשוכות ביותר בעידן המודרני? הנה 5 עובדות על סר וינסטון לאונרד ספנסר-צ'רצ'יל:

 

1. צ'רצ'יל נכנס לראשונה לפרלמנט הבריטי בשנת 1900, והוא עשה זאת על גבי ההצלחה הספרותית שלו. וינסטון, שנולד באוקספורדשייר שבאנגליה, שירת כקצין בגייסות הבריטיים בהודו, בסודאן ובדרום אפריקה וכתב על חוויותיו בשדות הקרב של האימפריה למספר עיתונים בלונדון. כתביו אלו, ובייחוד תיאור בריחתו הנועזת מפרטוריה, הופצו כספרים והקנו לו פרסום יוצא דופן.
2. צ'רצ'יל השתתף במלחמת העולם הראשונה, על אף שכבר היה פוליטיקאי מכהן. הוא התגייס בחזרה לצבא בשנת 1916, בשיאה של תקופת החפירות במלחמת העולם, ופיקד משך כשנה על גדוד בתעלות בחזית הצרפתית לפני שחזר למולדתו והפך לשר בממשלה.
3. על אף מוצאו האצילי, צ'רצ'יל לא ירש מספיק כסף כדי לממן את אורח חייו והיה עליו לכתוב על מנת להתפרנס. ספרו "ההיסטוריה של העמים דוברי האנגלית" נכתב במיוחד למטרה זו. מפעלו הספרותי נמשך לאורך כל חייו וכלל, מלבד פרס נובל לספרות בשנת 1953, גם אלפי מאמרים ונאומים כתובים, עשרות ספרים היסטוריים ואוטוביוגרפיה עבת כרס.
4. מפעל הכתיבה של צ'רצ'יל משתווה רק כמעט למפעל הכתיבה *על* צ'רצ'יל. מלבד היותו אחד המנהיגים המדוברים ביותר והמאוזכרים ביותר במהלך חייו וגם אחרי שעבר מן העולם, נכתבו אודותיו לפחות 43 ביוגרפיות מקיפות, רובן הפכו לרבי-מכר.
5. אחת הביוגרפיות האלו נכתבה על ידי לא אחר מאשר בוריס ג'ונסון, שכיהן בעצמו כראש ממשלת בריטניה. בביוגרפיה "אפקט צ'רצ'יל: סיפורו של המנהיג ששינה את העולם" מתמקד ג'ונסון, פוליטיקאי-סופר כמו הגיבור שלו, בתכונותיו האישיות המיוחדות של צ'רצ'יל ובאומץ ליבו יוצא הדופן ושוזר את הניתוחים בתוך תוואי סיפור החיים של המנהיג האגדי.

רוצים לדעת הכל על המנהיג האמיץ שבלם את הנאצים? השיגו את הספר "אפקט צ'רצ'יל" אשר זמין גם כחלק מסדרת "המנהיגים הגדולים" הכוללת גם את הביוגרפיות של מרגרט תאצ'ר ורונלד רייגן! (ניתן להשיג ברביעיה יחד עם הספר "ביבי: סיפור חיי".)

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר