3 עצות מג'ון בוגל המשקיע הגדול לסוף שנת המס

3 עצות מג'ון בוגל המשקיע הגדול לסוף שנת המס

שנת המס מסתיימת וזו הזדמנות מצוינת לרענן את תיק ההשקעות שלכם. רגע לפני שמתחילה שנת 2023 הנה 3 עצות שכדאי להכיר מתוך ספרו של המשקיע האגדי ג'ון בוגל >>
1. תתחילו מוקדם: כשזה נוגע לתשואות, הזמן הוא חברכם הטוב ביותר. בוגל מסביר כי משקיע שיתחיל את המסע שלו בשוק ההון מוקדם, בלי לנסות להיכנס "בזמן המתאים", יעשה את הצעד הנכון. לדבריו, העליות והירידות הבורסה הם רק רעשי רקע. למי שיתמיד יש את הסיכוי הרב ביותר להצליח.
2. פזרו את ההשקעה: בוגל המליץ למשקיעים לקנות תיק מניות מגוון ככל האפשר. "ותרו על חיפוש המחט", הוא כותב, כלומר אל תנסו לבחור את המניה היחידה שיש לה סיכוי להכות את התחזיות. במקום זאת: "קנו את ערמת השחת" - בחרו במדד מפוזר ומגוון שהסיכוי שלו לקרוס - נמוך.
-
-
3. דבקו בתכנית שהתחלתם: בוגל הוא אחד המשקיעים האגדיים בהיסטוריה של שוק ההון כי הוא הגיע למסקנה פשוטה וחדה: אסור להישמע לסירנות של תנודות השוק, לשמועות קדחתניות על עליות צפויות או לחששות מנפילות. הסוד להשקעה מוצלחת אינו נבואה או בחירת מניות טובה. השקעה מוצלחת מגיעה מתוך יצירת תכנית הגיונית, דבקות בה, הפחתת סיכונים לא הכרחיים לאפס ושמירה על עלויות ניהול נמוכות.
עצות אלו הן הבסיס למה שמליוני משקיעים בכל העוולם כבר מכירים כ"שיטת בוגל". שיטת השקעה זו מסוכמת בספרו "המדריך למשקיע המתחיל" המבוסס על מחקר מעמיק, כמו גם על נסיונו רב שנים כמייסד "ואנגארד", אחד מבתי ההשקעות הגדולים בעולם. 
תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר