שר המשפטים: "הגיע הזמן להחליט מי האדון - הציבור או המשפטנים" | צפו בנאום המלא

שר המשפטים: "הגיע הזמן להחליט מי האדון - הציבור או המשפטנים" | צפו בנאום המלא

ש נושאים משפטיים שחשובים לציבור שקשה להפוך למעניינים. אבל שמחה מצליח. קראתם? הוא מצליח", אמר שר המשפטים אמיר אוחנה בפתח הדברים שנשא באירוע ההשקה לספרו החדש והחשוב של עו"ד שמחה רוטמן - "מפלגת בג"ץ: כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל".

בספרו, מנגיש רוטמן לציבור כמה מהתהליכים שעברה מערכת השלטון בישראל ביוזמת משפטנים מהשירות הציבורי ובהנהגת שופטי בג"ץ בכלל. מפלגת בג"ץ מתאר את מפת הדרכים של של המהפכה בה אהרן ברק וממשיכי דרכו הפכו את עצמם לריבון מעל כל מערכת איזונים ובלמים הקבועה בחוק.

השר אוחנה אמר באירוע כי "אמנם יש חברי כנסת שמחוקקים חוקים, אך בג"ץ בפרשנותו במהלך השנים אומר במקרים מסוימים באופן מובהק "לא מקובל עלי החוק הזה". לכן הפרשנות שייתנו השופטים תהיה כל כך מצומצמת עד שהיא תביא למצב שהחוק פשוט לא ייושם".



עם זאת, אוחנה, שכבר קרא את ספרו של רוטמן ואף שיבח את אופי הכתיבה שלו, נשמע אופטימי כאשר אמר: "יש לנו הזדמנות אמיתית לעשות שינויים. השינוי הראשון שצריך לעשות הוא להביא את פסקת ההתגברות ולחוקק אותו - זה הדבר הראשון שצריך להעביר. היא בעצם קובעת מיהו האדון ולמי תהיה המילה האחרונה. והפסקה הזו אומרת המילה האחרונה בסוף תמיד תהיה למחוקק".

צפו בנאום המלא של השר אוחנה באירוע ההשקה: 

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר