נתפס בעדשת המצלמה: איזה ספר שלנו ראש הממשלה קורא?

נתפס בעדשת המצלמה: איזה ספר שלנו ראש הממשלה קורא?

כמה מקוראינו חדי העין הסבו את תשומת ליבנו לכך שבראיון שהעניק ראש הממשלה לעיתונאית ליטל שמש מערוץ 20, נצפה על שולחנו של נתניהו אחד מהספרים שהוצאנו לאור - "האינטלקטואלים והשוק".



הספר "האינטלקטואלים והשוק", שמסתבר שהתוכן בו שווה אפילו את זמן הקריאה של אחד האנשים העסוקים בעולם, הוא למעשה ביוגרפיה של ה"קפיטליזם" - הכינוי שהודבק לאותו רעיון שגורס כי שוק המבוסס על מסחר חופשי ועל מנגנון היצע וביקוש, מועיל יותר לבני האדם ועדיף עבורם בהרבה מאשר ריכוז הכוח הכלכלי בידי הממשל ונסיון לתכנון חברתי מלמעלה.

בספר, שקיבל את ההמלצה המחמיאה "מבריק וסוחף" מהעיתון השמרני המוביל National Review, מספר לנו ההיסטוריון פרופ' ג'רי מולר על חייהם ועל פעילותם של ההוגים והאינטלקטואלים הציבוריים אשר כתביהם והרעיונות שלהם לגבי הקפיטליזם עיצבו הלכה למעשה את העולם שבו אנו חיים כיום.

מולר בחר לצייר עבורנו את התמונה ההיסטורית בצורה המלאה והמדויקת ביותר ולכן הוא בחן את כל ההוגים החשובים, החל מתומכיו הגדולים ביותר של רעיון השוק החופשי כמו אדם סמית ופרידריך האייק ועד מתנגדיו הגדולים ביותר כמו הגל וקרל מרקס.

"האינטלקטואלים והשוק", שתורגם לעברית כחלק מספרית שיבולת, מנגיש לקורא הישראלי סקירה פילוסופית מעמיקה וממוסמכת, אך עם זאת סיפורית, נגישה וקולחת, של ההגות וההוגים סביב אחת התופעות המכוננות של מציאות חיינו. הספר ראה אור בעברית בשנה שעברה וזמין לרכישה במחיר מוזל באתר שלנו.

רוצים גם אתם להבין טוב יותר מהו קפיטליזם, כיצד התפתח וכיצד הוא משפיע על חיינו? לפרטים נוספים על הספר של ג'רי מולר ולהזמנות במחירי מבצע: 

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר