מי צריך תעודת זהות? 7 עובדות מדהימות ומזעזעות על חיי הנשים בערב הסעודית

מי צריך תעודת זהות? 7 עובדות מדהימות ומזעזעות על חיי הנשים בערב הסעודית

נשים יכולות לנהוג אבל לנסוע מחוץ לעיר ללא אישור הבעל זה סיפור אחר. הנה שבעה דברים שלא האמנתם שקיימים
במאה ה-21, ומתקיימים בערב הסעודית.

כתב: שלוימי פרידמן
 

נסיעה מחוץ לעיר

בחודשים האחרונים פורסם בכלי התקשורת הבינלאומים כי בערב הסעודית אישה סוף סוף יכולה לנהוג. כביכול האור הגיע גם למקומות החשוכים ביותר. אז מסתבר שלא בדיוק, אישה יכולה האומנם לנהוג אבל רק בסביבות הבית, כיוון שבשביל לצאת מחוץ לעיר היא תצטרך תצטרך אישור בכתב מגבר (בעלה  או אבא שלה). מה העונש לאישה שחיה על הקצה? מאסר של עד ארבע שנים.

 

אילו פעולות נוספות מצריכות אישור מגבר?

חוץ מלעבור מעיר לעיר לאישה אסור  לעבוד, ללמוד באוניברסיטה, לעבור הליך כירוגי או לטייל ללא אישור מפורש מהבעל\אבא\הבן\אדם מקשר משפחתי ראשון עם איבר מין זכרי.

 

מה העונש על נהיגה עם גבר "זר" ברכב?

אחרי שהאישה הסעודית שלנו הוציאה רשיון וקיבלה מבעלה רשות לצאת מהעיר, היא תאלץ לנסוע ללא נוכחות גברית ברכב, אלא אם הגברים המתלווים אליה הם קרובים מדרגה ראשונה. הימצאות גברים ונשים יחד במכונית יכולה להתגלגל בחלק מהמקרים אף לידי הוצאה להורג.

 

הופעה ללא תלבושת ראויה

כל אישה במדינה מחויבת לעטות על עצמה את הגלימה המכסה את כל גופה, כולל את ראשה ופניה. לפי תפיסת העולם המוסלמית, מטרת הלבוש הזה הוא לשמור על צניעותה של האישה כשהיא נמצאת בפרהסיה.  את הלבוש האישה או יותר נכון הילדה מחויבת ללבוש מעת הופעת המחזור הראשון

 

תעודת זהות או מי סופר אותך?

עד שנת 2001 לנשים בערב הסעודית לא היו תעודת זהות. במילים אחרות, הן לא היו חשובות מספיק בשביל להיכנס למרשם אוכלוסין כלשהו. ב-2001 חודש שאישה יכולה לקבל תעודת זהות עם אישור אפוטרופוס במילים אחרות גבר. וב-2006 שאישה יכולה לקבל תז ללא אישור הגבר.

 

כדורגל ונשים פשוט לא הולך

מכירות את זה שהבעל אוהב כדורגל ואתן פשוט לא סובלות ונגררות לאירוע ספורט משעמם? אז אולי תשמחו לדעת, שבערב הסעודית עד לפני שנה הבעיה הזאת לא הייתה קיימת. חל איסור על נשים  להיכנס לאצטדיוני ספורט.

 

הפרדה מוחלטת בין שתי המינים

רוצה להכיר מישהי, אם אתה בערב הסעודית אל תבנה על לעשות את זה במסעדה. ישנה הפרדה במסעדות בין נשים לגברים, שאינם משפחה. אותו כלל חל גם בחנויות. רוצה בכל זאת להכיר מישהי נסה בבנקים ובבתי החולים שהם המקומות כמעט היחידים שבהם ההפרדה לא קיימת.

 

הזדמנות נוספת להציץ לעולם המקביל והמשונה שמתקיים בערב הסעודית, תוכלו למצוא בספרה של ג'יין ששון הנסיכה שהוצאנו לאחרונה לאור.

במדינה לא כל כך רחוקה מכאן נמצא עולם אחר לגמרי. כשצוללים אל חייה של אישה סעודית, ניתן להבין מעט טוב יותר את עולמם המשונה, האכזרי והפרימיטיבי של הסעודים.

 

Junaidrao התמונה באדיבות

תגיות  נסיכה

תגובות (1)

יחיאל - Sep 08, 2019

כל עוד זה עינינם, והם לא מפעילים אלימות כלפי העולם, או מנסים להפיץ את הרעיון הזה, זה עינינם.

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר