מה קרא אברי גלעד על מפלגת בג"ץ שהדיר שינה מעיניו?

מה קרא אברי גלעד על מפלגת בג"ץ שהדיר שינה מעיניו?

"אני ממליץ מאוד לקרוא את הספר החדש של שמחה רוטמן", מספר אברי גלעד, "אבל עשיתי טעות. קראתי אותו לפני השינה ולא הצלחתי להירדם בלילה. קראתי את הפרק על הבג"ץ שהגיש ארגון הקשת הדמוקרטית וסיפור האדמות של הקיבוצים.. אי הצדק.. זה פשוט מטורף לחלוטין".



הסיפור על בג"ץ הקשת הדמוקרטית שאברי מספר שקרא, ממחיש היטב כמה גדול הנזק שבג"ץ יכול לגרום כאשר הוא מתערב בעניינים פוליטיים שמקומם אינם לפתחו. כאשר השופטים מחליטים שגם אחרי תהליך דמוקרטי, ארוך ומיוסר של דיונים והחלטות בכנסת ובממשלה - וגם אם הסמכות לכך לא ניתנה להם - הם עדיין יודעים טוב יותר מהו "צדק חלוקתי" ולכן הם אלו שיקבעו כיצד יש "לחלק מחדש" את משאבי הציבור.



באותה פרשה, שנסקרת בספר בהרחבה כמשל בולט לדרך שבה התערבות בג"ץ משפיעה על הציבור הישראלי, השופטים האקטיביסטים תקעו באופן חסר אחריות את 'החלטות הג'מבו' של הממשלה שנועדו להתכונן לשינויים הצפויים בשוק הדיור. את תוצאות אותה החלטה אזרחי ישראל משלמים עד היום, כפי שמראה רוטמן בספר, ולא רק בעליית מחירי הדיור.



בין הפרשות הנוספות שרוטמן מנתח תוכלו למצוא את פרשת עזמי בשארה והזנקת הלאומנות ה"פלסטינית" על ידי נציגי ציבור ערבים כתוצאה מהחלטות חסרות יסוד חוקי של בג"ץ; על ערעור היציבות החברתית והפוליטית בשל התערבות מיותרת בסוגיות רגישות; על פסק הדין בו בג"ץ איים על החוקיות של מדיניות התיישבות ציונית; וגם על הפעמים הבודדות בהן היו מי שהעזו להתנגד למפלגת בג"ץ ויכלו לה..

רוצים להבין טוב מכולם כיצד השתלטו המשפטנים על השלטון בישראל?
הקליקו כאן והשיגו עותק במבצע ההשקה

תגיות 

תגובות (1)

בן טוב יעקב - Apr 21, 2020

אזרחי ישראל רובם הרגישו את עוצמתה של הדיקטטורה המשפטית בישראל. אנחנו לא מדינה דמוקרטית ולא שוויונית מלכתחילה. המדינה הזאת נכבשה ע"י " אחינו " הלבנים
מאירופה כשההורים שלי הגיעו לארץ
מתימן והוכנסו למקלחות של ליזול. פרשת חטיפת ילדי תימן ע"י לבן האשכנזי מחד – תחושות הקיפוח שחשנו כילדים להורים יוצאי ארצות ערב היו ברמה של גזענות נטו. לעולם לא אשכח איך גורשנו ע"י אבא לילד אשכנזי כשהייתי ילד בן 8 ובמהלך משחק עם הכדור בו שיחקתי עם חברי לשכונה התגלגל הכדור אל עבר שכונה של אשכנזים . " ילדים ,אתם שמה" ,הבהיר לנו האבא הגזען .אין דבר מפחיד יותר מאשר הפחד המשתק מול שופט בישראל. הגיע הזמן להפסיק ל פ ח ד !!!! בית משפט צריך להיות יהודי רחמן ולא קלגס קר רגש !!!!

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר