טוביה טננבום בראיון אצל אברי גלעד לרגל הספר החדש

טוביה טננבום בראיון אצל אברי גלעד לרגל הספר החדש

"מדהים מה אנשים מספרים לך כשהם חושבים שגם אתה אנטישמי": מה הצליח העיתונאי והסופר היהודי טוביה טננבום לחשוף אודות האנטישמיות הבריטית כשהסתובב ברחבי בריטניה בזהות בדויה?
---
טננבום שוטט לו במשך חודשים ארוכים בארבע האומות המרכיבות את הממלכה המאוחדת – אנגליה, צפון אירלנד, סקוטלנד וויילס – בעודו חוקר, שואל, מראיין, בוחן, מחבק, צוחק, זועק ומהתל בשלל טיפוסיה.
את מסקנות מסעו הוא רשם בספר שלפניכם.



בין דפיו תמצאו אותו תופס תנומה בחדרו של וינסטון צ'רצ'יל, מתכרבל במיטתה האירופאית של הילארי קלינטון, משחק חתול ועכבר עם מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, מבלה עם יהודים בריטיים בכירים שמגנים בחירוף נפש על מעניהם הלא יהודים, מפטפט עם לורדים וברוניות, מעשן להנאתו עם אדריכל הברקזיט נייג'ל פארג', שותה קפה שחור עם שודד בנקים, משוחח עם נשר, בולע מפלצת ואורב לרוח רפאים.

טננבום בסך הכל ביקש מבני שיחו האקראיים תשובות לכמה שאלות פשוטות:

- מה בדיוק הסיפור הזה של הברקזיט?
- באיזה גיל הבנתם שאתם שונאים יהודים?
- מתי בעצם למדתם לשקר?
- האם בדמוקרטיה בת ימינו סופרים גם את המוני העם הנבערים?

הספר הוא יומן מסע סוחף ומשעשע, המציג דיוקן אקטואלי ומטריד של בריטניה. אך מעבר לכך – 'איך לאלף יהודי?' הצליח גם לחולל סערה עוד לפני צאתו לאור. השיחות שתיעד טננבום עם בני שיחו הובילו להשעייתו מהפוליטיקה הבריטית של פיטר ווילסמן, שותפו הקרוב של ג'רמי קורבין להנהגת הלייבור, ועוררו שיח נוקב בבריטניה ומחוצה לה על פניה המכוערים של האנטישמיות החדשה.



'איך לאלף יהודי?' ,היוצא במקביל בגרמניה וישראל, יחשוף בפניך את כוחה של הכחשה עצמית יהודית, את הסיבה העצובה להצטיינות הבריטים בתיאטרון, ואת נבכי נשמתה של אחת מהאומות הכבירות והמשונות בעולם.

לפרטים נוספים ורכישה במכירה מוקדמת היכנסו: http://bit.ly/NewTuvia

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר