חבילת ספרים שעושה כבוד למורשת היהודית

חבילת ספרים שעושה כבוד למורשת היהודית

הדרך הכי טובה להילחם בשנאה ובורות כלפי יהדות במרחב הישראלי היא צבירה והפצה של ידע שמכבד את המורשת של עמנו העתיק ולמוד הנסיון.

לשם כך הרכבנו חבילה מיוחדת של ספרים על רעיונות, מקומות, רגעים והיבטים שונים של עם ישראל, ארצו ושרשרת הדורות המאפיינת אותו.



התהלכו בארץ ישראל דרך עיניו וממצאיו של הארכיאולוג פרופ' אדם זרטל ז"ל, שאחרי כל פרסומיו בחייו הותיר גילוי דרמטי אחרון לפרסום לאחר לכתו. בספר 'כפות רגלי האל' שנותר בעזבונו ומתפרסם כעת נחשפת תגלית נוספת שלו, כזו שמוליכה את הקורא במסע באדמת הארץ, בין דפי התנ"ך, קורות העם ומחקרים אקדמיים לעבר עובדות מרתקות. בבקעת הירדן ובמורדות המזרחיים של הרי השומרון ובנימין גילה זרטל מתחמי אבן גדולים, שצורתם, המתגלה בשלמותה למביט ממעוף הציפור, צורת כף-רגל. לתצורה זו אין אח ורע בעולם העתיק, אך לשימוש הסמלי בצורתה יש ויש: במצרים הקדומה, וביתר שאת במקרא.





צאו למסע כאוהדים מהיציע בזמן שההיסטוריון הכביר פול ג'ונסון ז"ל יוביל אתכם בסקירה מהירה (אך מדוקדקת בפרטים) של כמה מרגעי הענק בהיסטוריה של היהודים. ויחד עם ג'ונסון תזכו בהזדמנות לפרגן לעם ישראל על כמה מהמתנות המוסריות והרעיוניות שהוריש לעולם כולו. את ההקדמה למהדורה העברית של הספר 'היסטוריה של היהודים' כתב רה"מ בנימין נתניהו.

הצטרפו לפרופ' משה קופל מחבר 'לחיות כמו יהודי' לצעידה בשביל העובר בין התפיסה המסורתית לזו המהפכנית, השוו בין היסודות המבדילים תפיסות אלה ותחשבו על טענת המחבר לפיה המסורת היהודית ומשמריה יגברו במבחן הזמן על היריב הרעיוני החדש. רוח הזמן גורסת שחברה ערכית ומשגשגת יכולה להיווצר רק כאשר נזנח את כל אמונותינו המסורתיות וננתק את השייכות הלאומית שלנו. אחרת נמשיך לחיות בעולם נטול צדק ואושר. האם הדת, הלאומיות והשבטיות באמת פוגעות בנו? בעזרת סיפוריהם המייצגים של שתי דמויות בשר ודם - שימען והיידי - פרופ' משה קופל מוכיח כי ההפך הוא הנכון. 

ולבסוף, בואו למפגש היסטורי ואידיאולוגי עם תקופתו של הרצל, בספר שמתחקה אחר קווי החלוקה הפוליטיים בימי ראשית הציונות בנוגע לאופי המדינה היהודית בעתיד. זהו סיפורו של קרב האיתנים הרעיוני בין הרצל, שביסס תיאוריה פוליטית לאומית ושמרנית, לבין רוחות הזמן הליברליות מבית מדרשם של ז'אן ז'אק רוסו ועמנואל קאנט, שסחפו את יהדות אירופה שכמעט וויתרה על המרכיב הלאומי בזהותה. מדינת ישראל המודרנית, מדינת הלאום של העם היהודי, היא עדות נצח לכך שבסופו של החשבון ההיסטורי - ידו של הרצל הייתה על העליונה. 

החבילה כוללת את כל 4 הספרים במשלוח אחד. להזמנות במבצע לחצו כאן או על התמונה: 

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר