הקדמה למהדורה העברית של בריונים\ אראל סג"ל

הקדמה למהדורה העברית של בריונים\ אראל סג"ל

בריונים הוא מדריך מסע לטרמפיסט במציאות הכזב שיצר השמאל הפרוגרסיבי. עליסה בארץ השקרים והלה לה לנד. בין השנים 2007–2013, השמאל וממשל אובמה הצליחו להטביע בסדר היום האמריקני יום יום שקר אחר שקר. הם שינו בכך את כיוון נושאת המטוסים הרעיונית והביאו את ארצות הברית לשפל הגדול בתולדותיה במאה האחרונה: שפל כלכלי, ושפל במעמדה הבינלאומי.

הספר מהווה חרך הצצה לטקטיקות המעוותות של השמאל האמריקני במאבקו להשלטת הגמוניה פוליטית. טקטיקות אשר "יוצרות אווירת פחד בקרב אמריקנים, כופות עליהם לנטוש עקרונות יקרים, לתמוך במטרות נלוזות". שפירו מנתח באזמל דייקני את הטקטיקות חסרות הבושה והבריוניות של השמאל הפרוגרסיבי: שקרים בוטים, ציניים, מניפולטיביים. שיטה של בריונות כברירת המחדל הראשונית. לפי שפירו, השמאל האמריקני כרוך אחר תפיסת עולם  אלימה ומסוכנת. מטרתה – שליטה. שליטה על השיח הציבורי, על מערכת המשפט והחינוך, על מוסדות הממשל. שליטה על חיינו האישיים, עד קשית הפלסטיק האחרונה.

השיטה שחושף שפירו, פשוטה ומפחידה: יצירת פחד וטאבו על מילים מסוימות, לכאורה במטרה למנוע שיח שנאה אבל בפועל לשם סתימת פיות; איומים כוחניים על שמרנים, אנשי ימין ואנשים שסתם לא באים טוב בעין, מחיילי המארינס עד אנשי עסקים בוול סטריט; הפחדה רטורית דמגוגית מחורבן ואסון קרב, שוב ושוב, ללא קשר למציאות; והקינוח הנבזי – מיתוג השמרנות עצמה כבריונות והאשמתה בכל אלו.

את החלק הראשון מקדיש שפירו לזיהוי היתרון המהותי של השמאל על הימין. הימין באופן מסורתי חושב באופן אינדיבידואלי, ואילו השמאל חושב באופן מוֹסדי. שפירו מדמה את אופן פעולת הימין לקבוצות כמו עדי ה', יחידים העוברים מדלת לדלת ומנסים לשכנע אנשים באמת שלהם, לעומת פעילות השמאל הדומה לשיטת הפעולה של האסלאם הרדיקלי: כפייה ממשלתית של חוקים הלכתיים והמרת דתם של מאות אלפים בכוח.

שפירו מדגים את כוחם הגדול של "הבריונים הממוסדים", אנשי השמאל המשתמשים בקרנות, בארגונים ללא כוונות רווח, באוניברסיטאות ובכלי תקשורת כמכשירים לקידום מדיניות השמאל ולדריסה וסתימת פיות של אנשי ימין. לאורך כל הספר שפירו מדגים איך הארגונים האלה, במסווה של עמותות ערכיות ואציליות, יוצרים דה-לגיטימציה לשמרנים אמריקנים, דה-לגיטימציה החוצה לא פעם את הגבול אל הבריונות הפשוטה.


שפירו פיתח מתודה לזיהוי הטקטיקות האלימות של השמאל בשישה תחומים: בריונות נגד הצבא, בריונות גזעית, בריונות כלכלית, בריונות מין, בריונות אקלימית ובריונות דתית. בכל פרק שפירו מציג את מקורה של הבריונות הנידונה ומוכיח את שפלותה דרך שזירת עשרות מקרים חוזרים ונשנים של התנהגות טיפוסית.


באילו מקרים מדובר? ילדים בני 13 מצווים בידי בית הספר למחוק ציור של דגל ארה"ב; חוקרי אקלים באוניברסיטה מתאמים בדוא"ל סתימת פיות של חוקרים בעלי עמדות מנוגדות; נשיא שחור שמאשים את כל מתנגדיו, כטקטיקה קבועה, בגזענות; קבוצות אלימות אנרכיסטיות שבמסווה פעילות למען השוויון פצעו עשרות שוטרים;  מלחמת חורמה ממשלתית ותקשורתית נגד קרן פרטית למען מלחמה בסרטן, שכל חטאה ביטול תרומה לארגון תומך הפלות; ראשי ערים דמוקרטים הסוגרים סניפים של רשת מזון מהיר שבעליה העז לתמוך בנישואים מסורתיים; אילוץ מוסדות דתיים פרטיים לספק אמצעי מניעה לעובדיהם, תוך פגיעה בחופש הדת; עיתונאים וקומיקאים בכירים מפיצים תאוריות קונספירציה אכזריות נגד ילד עם תסמונת דאון, רק כי הוא בנה של הפוליטיקאית השמרנית שרה פיילין;  אנשי שמאל קיצוני מציעים לערוך רשימות של "מכחישי אקלים" כדי להתנקם בהם בבוא העת; הסתה נגד קבוצות נוצריות ושמרניות והשוואתן לטליבאן בתרבות ובתקשורת; ועוד, ועוד, ועוד.


בכל מקרה ומקרה, שפירו מציג ומוכיח את השקרים הליברליים שהובילו אליו ומפריך את הטענות המועלות כלפיו, כלפי השמרנים וכלפי אמריקה.


הספר של שפירו נטוע ברגע היסטורי מסוים: הממשל המכונן של ברק אובמה. הספר יצא לאור במקור בשנת 2014, שנתיים ויותר לפני ניצחונו של טראמפ. הממשל של אובמה הוא רגע היסטורי משמעותי לא בשל היותו של אובמה שחור, אלא משום שבימיו, על פי שפירו, השמאל הרחיק לכת מאי פעם בשימוש בבריונות. הספר, בחלקים גדולים מתוכו, הוא מאבק בממשל ליברלי קיצוני שהוא הממשל האַלים ביותר, כלפי פנים, שהיה בארה"ב בעשורים האחרונים.


שפירו מייחד מקום לתמיכה של אובמה בעשרות עיתונאים וסטנדאפיסטים וולגריים ואלימים משורות השמאל. הוא מראה את אסטרטגיית השִנמוך של מעמד ארה"ב בעולם, שנלוותה לה בגידה בבעלי ברית מסורתיים לטובת דוקטרינה פוסט-מודרנית. הוא מראה כיצד הנשיא אובמה, קורא אדוק של מנהיג הגזענות האלימה מלקולם אקס, פעל לשסות גזע בגזע והאשים בגזענות מחצית מאוכלוסיית ארצו. הוא מספר על איומיו של הנשיא על מנכ"לי בנקים בשיא משבר כלכלי, על הוקעת המתנגדים לעמדותיו בנושא נישואי זוגות גאים כפרימיטיביים, ועל תמיכה פעילה של הנשיא באלימות פיזית של ועדי עובדים ובתנועות אלימות כמו אוקיופַּיי.


אחד מאירועי המפתח המתוארים בספר הוא סדנאות במימון ג'ורג' סורוס לדמוקרטים בבית הנבחרים כדי ללמדם לזהות "מסרים שמרניים בשפה גזענית", או במילים אחרות, איך להציג כל טיעון שמרני כגזענות ולבצע דה-לגיטימציה לאנשי ימין. דמוקרטים מחונכים להתעלם מהעובדות, ולהלום אד הומינם באישומים כמו "גזען", "הומופוב" ו"סקסיסט" השיח הלוגי נזנח לחלוטין, לראשונה בהיסטוריה, לטובת זירת קרב שבה אין משמעות לאמת ולעובדות, והדבר היחיד הקובע הוא כמות הבוץ המוטחת.


זאת מציאות קשה לעיכול, אך היא אמיתית לאין ערוך מהשקרים ששמעתם עד היום. כשקיוויתם לאחדות, לשיח מכבד, כשהאמנתם באובייקטיביות של שני הצדדים. בתום הספר הזה, תחוו את המקבילה הספרותית של כאפה מצלצלת עם הצד המעליב של היד. תחוו את הטקטיקות חסרות הבושה והבריוניות של השמאל הפרוגרסיבי, שקרים שלעין קשה לראות וללב קשה להפנים.


הסיבה לשקרים האלה, על קצה המזלג, היא התפיסה הפוסט-מודרניסטית שהשמאל מאמין בה. בתפיסה הפגומה הזו, האמת היא יחסית בלבד, ואינה אלא שיקוף של מאבקי כוח פוליטיים. הסתירות הלוגיות לא מעניינות; הן מוכלות בתוך השיח, ההופך למשחק לשוני של הרס. המילים נעשות כלי נשק, הנמדד בכוחו הרטורי ולא בכוחו הטיעוני ובמחויבותו לאמת.


הספר שבידכם נטוע בזמן מסוים. הוא עוסק בשקרים במדינה מסוימת, בשנים מסוימות, בהובלת ממשל מסוים. אין בו התייחסויות מרחיבות לישראל, אין בו התייחסות לשינויים שעברו על ארצות הברית בחמש השנים האחרונות. ולמרות זאת, לכל שקר פרטיקולרי יש משמעות אוניברסלית. את תמצית המידע על טקטיקת השמאל הישראלי תוכלו למצוא גם פה. דברים ששפירו מתעד, שאירעו לפני כעשור, ייראו לכם מוכרים מאירועים טריים בארץ: האסטרטגיה, הטקטיקה והטיעונים המפותחים שם, מגיעים באיחור קל אלינו. מבחינה זאת, ספרו של שפירו מבאר התנהגויות שעינינו רואות במקומותינו בהווה, כאלו שלעיתים מצליחות להסוות את המניע האידיאולוגיה שלהן – ומכין אותנו אל הבאות, אל המנות שעוד לא הגיעו.

הפי-סי חי ובועט גם בישראל. החיבור בין אליטות פרוגרסיביות, תקשורת מוטה ודיפ-סטֵייט כוחני מוביל לאימוץ אותן טקטיקות אלימות ונבזיות. ידע הוא כוח, ושפירו מצייד אותנו בכלי ניתוח חיוניים לזיהוי השיטה. בנפשנו היא.


בשקרים נלחמים רק בדרך אחת. האמת. חשיפת האמת, האמת העובדתית. טענות מגובות ראיות. אמת היא תרופה בעולם של שקר. בעולם הבריוני של השמאל עלינו להשתמש באמת כנשק. להצטייד באלות של עובדות ובאגרופנים של ראיות מנומקות, לנטרל בנשק המידע כל טענת אד הומינם. אמת, אמת ועוד אמת, להילחם בעזרתה נגד בריונות השקר. זו האפשרות היחידה שלנו. נרד למשחק שלהם, נרוץ לעבר הבוץ והבריונות. לא נהסס להתפלש בבוץ אם צריך, בהכרות עם האמת, בהבנת המציאות ולא ברגשות אינפנטיליים.


כותב הספר הזה אמר פעם, בתרגום חופשי: "לעובדות לא אכפת איך אתה מרגיש". רק אם נוריד את העובדות לרמה של דוברי השמאל, להיאבק בהם בכלים שלהם אבל מתוך נאמנות לאמת ולעובדות, נוכל להביס אותם בקרב הרעיוני.


רוצים לקרוא את בריונים לפני כולם? לחצו כאן והצטרפו  הצטרפו עכשיו לשיבולת וקבלו לפני כולם בסוף נובמבר את בריונים, עם שליח עד הבית. לחצו כאן להצטרפות.

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר