הכירו את הספר שח"כ לסקי ממרצ לא תרצה שתקראו

הכירו את הספר שח"כ לסקי ממרצ לא תרצה שתקראו

אנחנו יודעים שזו משימה כמעט בלתי אפשרית, אבל אם אתם רוצים להבין את האידיאולוגיה של גבי לסקי ממרצ ושל חבריה, זה הספר שאתם פשוט חייבים לקרוא

 


"מאז נפילת חומת ברלין ב־1989 כבש חלום ליברלי על "כפר גלובלי" עוד ועוד לבבות במערב", כותב ד"ר גדי טאוב בספרו 'ניידים ונייחים'. הוא ממשיך ומסביר:


"ברחבי הכפר הכלל־עולמי הזה ינועו בחופשיות הון, סחורות, רעיונות ואנשים, במסגרת שוק חופשי גלובלי. ההבדלים התרבותיים בין העמים יצטמצמו, הגדרות יתמוטטו, והמשותף לכל בני האדם יתפוס את קדמת הבמה. או אז יהפכו הלאומים השונים ממבצרים מתגוננים מוקפים חומות — למשרדי נסיעות שקופי קירות ופתוחי דלתות וחלונות, המובילים לדרכים שאין להן יעד סופי. את מקום החשדנות תתפוס הסקרנות, האיבה תתחלף בקבלה והכלה, וכולנו נוכל סוף סוף ליהנות מכל שכיות החמדה של תרבויות העולם שהתעלה מעל מדינות הלאום, ואין בו גבולות.


במבט ראשון החזון הזה נראה שוויוני וצודק, אבל האמת היא ששוויוני הוא הדבר האחרון שאפשר לומר עליו. בפועל, אין אליטיסטי ממנו. כאשר מקלפים מהכפר הגלובלי את הרטוריקה הצדקנית, נשארים עם גן עדן שיהיה נחלתו של מיעוט קטן בלבד — זה שיכול לרפד את חייו הפרטיים בתועפות כסף. הכפר הגלובלי נראה אולי צבעוני מגבוה, אבל למטה על האדמה, במקום שבו יימחקו כל ההבדלים וייעלמו כל הגבולות, ברור לחלוטין גם מה יחסר בו: אזרחות. לכל יושביו יהיו אולי זכויות אדם שוות, אבל לאיש לא יהיו זכויות אזרח. במילים אחרות, אנשים יאבדו את כוחם הפוליטי, כלומר את השליטה בגורלם."


הספר של גדי טאוב הפך לרב-מכר, כי הוא מתאר את המאבק הרעיוני המתרחש בישראל כיום באופן מדויק, מלא אומץ אינטלקטואלי ומציג דרך חדשה להבין את קו השבר החברתי מבלי להשתמש בביטויים השחוקים של "ימין ושמאל".

אז אם אתם רוצים להבין את ישראל טוב יותר ולדעת לעמוד בפני הפרץ הרעיוני השלילי של פירוק הזהות והעלמת הגבולות - השיגו עכשיו את ספרו של ד"ר גדי טאוב 'ניידים ונייחים' במבצע מיוחד באתר שלנו >>

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר