האם העדפה מתקנת ותכניות סיוע ממשלתיות דחפו את האוכלוסיה השחורה בארה"ב לאחור?

האם העדפה מתקנת ותכניות סיוע ממשלתיות דחפו את האוכלוסיה השחורה בארה"ב לאחור?

האם העדפה מתקנת ותכניות סיוע ממשלתיות דחפו את האוכלוסיה השחורה בארה"ב לאחור?

אם תשאלו את צ'רלס מאריי, אחד הסוציולוגים המשפיעים בארה"ב של היובל האחרון, הוא לא רק יאמר לכם שכן, אלא גם הוכיח זאת בספרו 'מתקדמים לאחור' על ידי איסוף נתונים יוצא דופן בהיקפו וניתוח בהיר ואמין שלהם.

אז איך זה קרה?



מאז שנות השישים, שיגעון המדיניות החברתית השתלט על ארה"ב. אם בעבר ההנחה הייתה שהאדם משפיע ומעצב את חייו, העידן הפרוגרסיבי של שנות השישים ביטל את הטענה הזו והציע טענה חדשה - העוני הוא מבני, החברה אשמה בו, והממשלה צריכה לתקן את זה באמצעות התערבות ו"חלוקת משאבים מחדש".

כך נולדו תכניות הרווחה הגדולות של ארה"ב במהלך שנות השבעים, והגדילו את ההשקעה הממשלתית האמריקאית ב"מוחלשים" פי 20 תוך שלושים שנה!

תכניות הרווחה העניקו קצבאות לעניים, לאימהות חד הוריות ולמובטלים. אלא שהתנאי לקבלת הקצבאות היה אחד: להישאר חלש. ברגע שאדם מובטל מצא עבודה, או שאדם עני הצליח לחסוך מעט כסף - זכאות הקצבאות נלקחה מהם.

עכשיו, בגלל שהקצבאות היו יציבות ובטוחות, ממש כמו משכורת קטנה, החלשים ביותר בחברה חששו לאבד אותן והעדיפו להישאר באותו מצב עגום שהכניס אותם מלכתחילה לרשימת הזכאים.

וזה ממש לא נגמר בזה. למאריי התברר שנשים אפרו-אמריקאיות רבות שנכנסו להריון, הבינו שאם הן יתחתנו עם האבא תילקח מהן הזכאות לקצבת חד הוריות. לכן הן העדיפו להביא את הילד מחוץ לנישואים בתא משפחתי בלתי יציב, כדי להבטיח לעצמן ולתינוק שלהן הכנסה בטוחה, גם אם עלובה. אפילו נשים הרות שבכל זאת התחתנו, מיהרו להתגרש יותר מנשים לבנות מהמעמד הבינוני והגבוה.

התא המשפחתי והנישואים הוקרבו בשביל הקצבה המיוחלת. הילדים, שגדלו בלי אב ובלי שאיפה לשפר את מצבם, התדרדרו בקלות לפשע, סמים, יחסי מין לא מוגנים, ולבסוף להבאת ילדים מחוץ לנישואים - וחוזר חלילה.

בסופו של דבר, האפרו-אמריקאים יצאו מתכניות הרווחה הרבה יותר עניים, מובטלים, בודדים ומרוסקים מאשר נכנסו אליהן.
---------
רוצים לדעת על כך יותר? השיגו עותק מהספר 'מתקדמים לאחור' במבצע ותוכלו לסייע בעצירת שימוש בתכניות מזיקות דומות בישראל! לפרטים ולהזמנות לחצו כאן


תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר