בריוני השמאל לא אוהבים את עמית סגל

בריוני השמאל לא אוהבים את עמית סגל

הבריונים לא אוהבים את עמית סגל.

איש התקשורת חנוך דאום כתב השבוע פוסט למאות אלפי קוראיו ובו הוא יוצא להגנתו של פרשן חדשות 12 עמית סגל וקורא לחבריו למקצוע – גם לאלה משמאל – להרגיע את הרוחות.

זה קרה לאחר שדעה שהביע סגל ב"אולפן שישי", לפיה הוא לא מסכים שרק הימין אלים, נתנה את אות הפתיחה למתקפה חסרת רחמים ונטולת מעצורים שכללה הכפשות ומילים שאת חלקן הגדול הנייר שלנו לא מוכן לספוג. אזכורים לעברו הפלילי של אביו, כינויים כמו "פשיסט", "מחבל תקשורתי" ושלל אוצרות לשון שעדיף היה להשאיר מוטמנים.



"לצערי אני לא רואה מספיק עיתונאים שיוצאים להגנתו כשהוא חוטף את הרפש הזה, והוא נאלץ להגן לבדו על שמו הטוב. חבריי בשמאל – עמית חושב אחרת מכם, האם זה עד כדי כך נורא?"
, כתב דאום בפליאה בפוסט.

את התשובה לשאלה של דאום, שנראית כמגיעה ממקום תמים וכן, מעניק בחדות הפובלציסט היהודי-אמריקני בן שפירו: "חברי השמאל לא מעוניינים בוויכוח על מדיניות, או על מה נכון או לא נכון. הם מעוניינים בוויכוח שעוסק בך, הם מעוניינים להציג אותך כמנוול מפני שאתה לא מסכים איתם. ואם הם יכולים להטמיע תחושת עליונות מוסרית זו באחרים, זה בדיוק מה שהם יעשו".

את הדברים כתב שפירו בספר "בריונים", בו הוא מנתח ומראה כיצד הסטנדרטים הכפולים שאנו מכירים מהשיח התקשורתי אינם אלא תוצר של תרבות השתקה פוליטית עמוקה הרבה יותר. שפירו מראה בספרו כיצד השמאל משתמש באופיו המאורגן כדי לבסס את מעמדו במוקדי כוח ציבוריים; ואלו משמשים אותו כדי להוציא את אנשי הימין ואת עמדותיהם אל מחוץ לטווח הלגיטימיות.



בהמשך, שפירו כתב ספר קצר נוסף ובו 11 כללים שלדבריו יאפשרו לאיש ימין להבין טוב יותר את המתקפות שבאות לכיוונו ולפיכך - לעמוד מולן בהצלחה. שני הספרים תורגמו לעברית בשנה האחרונה והם מאפשרים לקורא הישראלי לזהות דפוסים רבים של דמיון בין ה"בריונות", כפי שמכנה שפירו את האסטרטגיה של השמאל האמריקאי, ובין תופעות מסוימות שמשפיעות על השיח הציבורי בישראל.

אם חנוך דאום היה קורא את שפירו, אולי הוא היה מופתע הרבה פחות מהמחזה השגרתי של מתקפות אישיות חסרות רסן כלפי עמית סגל ואנשי ימין אחרים.
-----
רוצים לדעת עוד ולהיות פחות מופתעים בפעם הבאה? לפרטים על הספרים של שפירו ולהזמנות במחירי מבצע:

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר