בוריס ג'ונסון קיבל במתנה את ספרו של בוריס ג'ונסון

בוריס ג'ונסון קיבל במתנה את ספרו של בוריס ג'ונסון

מאז שראה אור בעברית לפני כחודש, ספרו של בוריס ג'ונסון על וינסטון צ'רצ'יל כבר הפך ללהיט ולרב-מכר בישראל. לצד אלפי ישראלים גם חברי כנסת, שרים ואישי ציבור רבים העידו כי קראו, נהנו והחכימו מהספר.



לרגל חג החנוכה העניקה שגרירת ישראל לבריטניה ציפי חוטובלי מתנה לרוה"מ הבריטי כמיטב המסורת, והפעם היה זה הספר 'אפקט צ'רצ'יל' במהדורה העברית שלו.



הספר, שראה אור לאחרונה כחלק מהמנוי השנתי של שיבולת (מנוי תשפ"א), מגולל את סיפורו יוצא הדופן של וינסטון צ'רצ'יל: "הוא היה אמיץ יותר מכל ראש ממשלה אחר", כותב בוריס ג'ונסון ומסביר: "הוא הפגין אומץ לב בקרב ובמלחמה הגדולה הוא יצא אינספור פעמים לחזית למרות שהיה קצין בכיר ולא היה חייב".
את סיפורו של צ'רצ'יל כתבו רבים, גם צ'רצ'יל עצמו, אבל בוריס ג'ונסון כותב אותו אחרת. זו איננה עוד ביוגרפיה. זהו סיפור אמיתי, המטייל הלוך ושוב בין נקודות מייצגות בתשעים שנות חייו של צ'רצ'יל, ומאיר מהן את ימינו שלנו – שאלמלא צ'רצ'יל היו נראים אחרת לגמרי.

במלוא יובל שנים למותו של צ'רצ'יל, החליט ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון להאיר שוב את דמותו של הפוליטיקאי האינטלקטואל, לוחם החירות והמנצח הגדול על הנאצים. אך זוהי אינה רק ביוגרפיה של צ'רצ'יל: ג'ונסון מעניק כאן התבוננות מחודשת על בריטניה, הציוויליזציה המערבית, חירות ודמוקרטיה.

ג'ונסון לא משאיר מקום לספק: צ'רצ'יל היה אחד המנהיגים הגדולים שידע העולם החופשי מעודו. הוא מתעכב על כל הרגעים המשמעותיים בקריירה הפוליטית של צ'רצ'יל, ומספק תיאור מעמיק של המאמץ לצרף את האמריקאים למלחמת העולם השנייה, של הרפורמות פורצות הדרך שקידם צ'רצ'יל בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה, וכן ניסיונו להציל את בריטניה מהשקיעה אליה התדרדרה לאחר שנסחפה אל הסוציאליזם לאחר המלחמה.

ג'ונסון מתאר את צ'רצ'יל כחייל אמיץ שהצטיין באמנות המלחמה אך גם סלד ממנה וזלזל בפוליטיקאים שלא הכירו בזוועותיה; סופר מבריק שהפך לאחד הכותבים המפורסמים בבריטניה למרות שסבל מדיכאון כרוני עמוק, ומנהיג בעל אומץ לב בלתי רגיל, אמונה חסרת פשרות ביכולתו של האדם לעצב את גורלו, וסלידה עמוקה מתרבות הפוליטיקלי קורקט – שאת ניצניה אפשר היה לראות כבר בזמנו.
"אפקט צ'רצ'יל" מספק לקוראים הזדמנות נדירה להבין טוב יותר את האדם המשפיע ביותר לא רק על העבר של בריטניה, אלא גם על ההווה שלה ועתידה.
**
"ספר ססגוני, שנון ומבדר." (The Economist)
**
"הספר הוא שילוב בין הומור לבין צלילותו של הטיעון ההיסטורי... יש הרבה מה לשבח בסיפור הנלהב והמבדר הזה." (The Guardian)
**
"הספר "אפקט צ'רצ'יל" הוא לא עוד ביוגרפיה... אפשר לראות בבירור שג'ונסון מעריץ את הנושא, וספרו הוא בעל אותה תכונה ילדית ותמימה שמאפיינת גם חלק מהותי מדרכו הפוליטית." (The Wall Street Journal)
**
השיגו את הספר עכשיו!


תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר