בגלל האלימות: האם וולוו תוציא את אנשיה משוודיה?

בגלל האלימות: האם וולוו תוציא את אנשיה משוודיה?

 

יצרנית הרכבים השוודית וולוו שוקלת להוציא את מתקני הנהלת החברה משבדיה, בשל מצב האלימות המידרדר במדינה, אחרי שרק בחודש שעבר נכנסו 8 אזורים נוספים לרשימה ההולכת ותופחת של אזורים שמסוכן מידי להיכנס אליהם בשל רמת הפשיעה בהם.

האקאן סמואלסון, מנכ"ל החברה, צוטט בתקשורת המקומית כשהוא מסביר כי בשל המצב בשוודיה וולוו מתקשה לגייס מומחי טכנולוגיה ומהנדסים שמוכנים לגור בגטבורג, עיר הבית של וולוו והעיר השניה בגודלה במדינה.

המנכ"ל הסביר כי "אנו עוסקים בבניית מכוניות, אין לנו יכולת לפתור בעיות כאלה, אך עם זאת אנו מודעים לעובדה שהבעיה קיימת". בתגובה אמר מפקד משטרת העיר כי "דברי סמואלסון אינם הוגנים. המצב אינו כה גרוע. מה שבמקומות אחרים נחשב נורמלי בשוודיה עושה כותרות".

תשובתו של מפקד המשטרה מזכירה את "תגובתה" של המשטרה לאירוע אונס המוני שקרה בקיץ 2014 בפסטיבל 'אנחנו שטוקהולם' בבירת שוודיה, אותו מתאר דאגלס מאריי בספרו 'המוות המוזר של אירופה': "במהלך האירוע נתפסו נערות צעירות, כמה מהן בנות ארבע־עשרה בלבד, על ידי כנופיות של מהגרים, בייחוד מאפגניסטן, שתקפו ואנסו אותן. המשטרה המקומית הסתירה את האירוע ולא אזכרה אותו כלל בדיווח שלה על חמשת ימי הפסטיבל. איש לא הורשע, והעיתונות נמנעה מאזכור כלשהו של מעשי האונס. מעשי אונס קבוצתי אחרים מצד כנופיות מהגרים התרחשו בפסטיבלי מוזיקה בשנת 2015 בשטוקהולם ובמאלמו, כמו גם בערים אחרות."

מאריי מציג נתון שקשה להתעלם ממנו: "בשנת 1975 דווחו למשטרה השוודית 421 מעשי אונס; בשנת 2014 עלה מספר מקרי האונס המדווחים ל 6,620. בשנת 2015 היה שיעור מעשי האונס לגולגולת בשוודיה הגבוה בעולם אחרי מדינה אפריקאית בשם לסותו".

לא ברור אם וולוו יעזבו את גטבורג או שימצאו דרך לשכנע את המהנדסים והמומחים לעבור לגור בבירת האונס של אירופה, אבל לא בטוח שזה עוזר שמפקד המשטרה מתעלם ממה שקורה ברחובות.
----

לימדו עוד על המוות המוזר של אירופה עם ספרו רב המכר של דאגלס מאריי. לפרטים על הספר 

לחצו כאן

תגיות  אירופה

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר