איך גרם טוביה טננבאום להשעיית מקורבו של מנהיג השמאל בבריטניה?

איך גרם טוביה טננבאום להשעיית מקורבו של מנהיג השמאל בבריטניה?

במהלך סוף השבוע הושעה פיטר וילסמן, בכיר במפלגת הלייבור הבריטית, משורות המפלגה.
זאת בעקבות דברים אנטישמיים שאמר ואשר הוקלטו על ידי העיתונאי והסופר טוביה טננבאום.

בהקלטה נשמע וילסמן כשהוא מאשים את שגרירות ישראל בקנוניה נגד מפלגת הלייבור.
לפי וילסמן, שורות הרבנים ונציגי הציבור היהודיים שגינו את המפלגה וחלק מחבריה בגין השמעת דברים אנטישמיים, "נשלחו על ידי השגרירות הישראלית". הוא הוסיף כי "לא אטרח לברר, אבל לדעתי אין ספק שהשגרירות הישראלית ארגנה את זה".

בין שאר הדברים המקוממים והקונספירטיביים שהשמיע וילסמן, הוא טען כי הפוסטים האנטישמיים שיצאו מידי חברי המפלגה "בוימו בהוראת השגרירות הישראלית" ולא חסך גם בסטריאוטיפים כשאמר כי "הם יכולים לעשות את זה בקלות. חלק מאנשי הקהילה היהודית הם תומכי טראמפ פנאטיים וכל זה".

כאמור, בזכות טוביה טננבאום, שהקליט את הדברים, פרסם אותם וגרם מבוכה רבה ללייבור ולביקורת עצומה הדורשת את סילוקו של וילסמן, במהלך סוף השבוע הוא הושעה מהמפלגה.
בשיחה איתו מספר טוביה טננבאום על המקרה(שגם יתואר בהרחבה בספרו החדש שיוצא לאור בקרוב):

"הדברים נאמרו בארוחת ערב בה נכחתי וכך הקלטתי אותם. צריך להבין שההשעיה הזו היא דבר יוצא דופן. וילסמן הוא לא רק בכיר בלייבור, הוא גם שותף וחבר קרוב של ג'רמי קורבין שהולך איתו יד ביד כבר 40 שנה. בן זוג פוליטי שלו אם תרצה. אני מקבל מיילים וטלפונים מאנשים רבים שלא האמינו שאפשר לגרום לכך שאדם כל כך בכיר במועצה המנהלת של הלייבור יושעה".

אז אמנם וילסמן איננו האנטישמי האחרון בשורות הלייבור והדרך לניקוי המפלגה הזו עוד ארוכה מאוד, אבל תמיד טוב לעצור ולחגוג את נפילתו של שונא ישראל.

תגיות 

כתוב תגובה

נדרש אישור לתגובות טרם פרסומן באתר