אמת או ערב הסעודית

נשים יכולות לנהוג אבל לעבור מעיר לעיר ללא אישור הבעל זה סיפור אחר. הנה שבעה מקרים שבהם המודרניזציה לא הגיעה לערב הסעודית.

 

מעבר מעיר לעיר

כולם דיברו על כך שבערב הסעודית אישה סוף סוף יכולה לנהוג הנה האור הגיע גם למקומות  החשוכים ביותר. אז לא בדיוק, היא יכולה האומנם לנהוג אבל רק סביב הבית כי לצאת מחוץ לעיר האישה לא תוכל להסתפק ברישיון הנהיגה ותצטרך אישור רשום מגבר (בעלה או אבא שלה) מה העונש לאישה שחיה על הקצה אם שאלתם:מאסר

 

בנוסף צריך את אישור הגבר:

חוץ מלעבור מעיר לעיר לאישה אסור  לעבוד,ללמוד באוניברסיטה, לעבור הליך כירוגי, לטייל ללא אישור מפורש מהבעל\אבא\הבן\אדם מקשר משפחתי ראשון עם איבר מין זכרי.

 

להיות במכונית בנוכחות גברים

אחרי שהאישה הסעודית שלנו הוציאה רשיון והוציאה מבעלה רשות לצאת מהעיר, היא תאלץ לנסוע ללא נוכחות גברית ברכב, אלא אם הגברים המתלווים אליה הם קרובים מדרגה ראשונה. העונש על הימצאות גברים ונשים יחד במכונית יכולה לבוא בחלק מהמקרים אף לידי הוצאה להורג.

 

הופעה ללא תלבושת ראויה לאישה:

כל אישה במדינה מחויבת לעטות על עצמה את הגלימה המכסה את כל גופה, כולל את ראשה ופניה. לפי תפיסת העולם המוסלמית, מטרת הלבוש הזה הוא לשמור על צניעותה של האישה כשהיא נמצאת בפרהסיה.  את הלבוש האישה או יותר נכון הילדה מחויבת ללבוש מעת הופעת המחזור הראשון

 

 

תעודת זהות לאישה למה?

עד שנת 2001 לנשים בערב הסעודית לא היו תעודת זהות הם לא היו חשובות מספיק בשביל להיכנס למרשם אוכלוסין כלשהו ב-2001 חודש שאישה יכולה לקבל תעודת זהות עם אישור אפוטרופוס במילים אחרות גבר. וב-2006 חודש שאישה יכולה לקבל תז ללא אישור הגבר.

 

כדורגל ונשים פשוט לא הולך:

מכירות את זה שהבעל אוהב כדורגל ואתן פשוט לא סובלות ונגררות לראות בכוח  טוב אז בערב הסעודית עד לפני שנה הבעיה הזאת, לא הייתה קיימת. חל איסור על נשים  להיכנס לאצטדיוני ספורט.

 

הפרדה מוחלטת בין שתי המינים:

רוצה להכיר מישהי, אם אתה בערב הסעודית אל תבנה על לעשות את זה במסעדה. ישנו הפרדה במסעדות בין גברים לנשים, שאינם משפחה. הדבר קיים אף בחנויות. רוצה בכל זאת להכיר מישהי נסה בבנקים ובבתי החולים שהם המקומות כמעט היחידים שבהם ההפרדה לא קיימת.

 

עוד מהעולם המקביל הזה נמצא בספרה של ג'יין ששון הנסיכה שיצא בתרגום לעברית בהוצאת סלע מאיר.

במדינה לא כל כך רחוקה מכאן נמצא עולם אחר לגמרי. כשצוללים בתוך כתביה של נסיכה סעודית אפשר קצת להרגיש את המסע העובר על אישה סעודית. להיות שם ולהזדעזע מהיחס לנשים ומכמה עושר יכול לנוון את המוח ותוקע את הקדמה בכל תחום שהוא.